About Us
Founded in 2015, Kudun and Partners is a modern and forward-thinking law firm with a vision for a more client-focused way of practicing. Our highly experienced team of Thai and international lawyers, comprised of 16 partners with over 50 associates, act as trusted advisors to leading Thai and international private and public corporations including a range of government entities, financial institutions, and private equity funds on transactions in Thailand and throughout Southeast Asia, covering the full spectrum of industry sectors. In only six years since our inception, we have been awarded twice the highly coveted Thailand Law Firm of the Year by The Legal 500 Southeast Asia Awards in 2020/2021 and 2023, a reflection of the firm’s commitment to delivering work that exceeds expectations and raises industry standards.
What makes us different?
Our culture allows our team members to define their career paths based on their strengths, and our ambitious outlook ensures that we continue to provide opportunities for everyone to thrive. We are committed to fostering a culture of Diversity, Equity, Inclusion, and Belonging (DEIB). Our basic principles revolve around working together as a team, respecting and supporting one another as a family, fostering unity as well as encouraging equality and fairness. We practice an open-door policy where team members are encouraged to speak out and share ideas. The steering members of the firm are steadfast in their belief that employees are the business’s most valuable asset, and they hold frequent get-togethers, whether online or offline, to meet and speak. In April 2022, our firm was recognized as Thailand’s Employer of Choice, 2022 by Asian Legal Business, a Thomson Reuters publication, alongside some of the longest-standing law firms in Thailand.
Join us if you are ready to be part of our team!
About the Role
As we continue to expand our firm and will be moving to a larger space located in Vivre, Langsuan, we are looking for a Billing Officer to assist the Finance and Accounting Department in tasks related to billing processes including the preparation and issuance of invoices.
Tasks and Responsibilities
-
- Preparing invoices in compliance with firm standards
- Ensuring precise and clearly organized billing of the departments’ offered services
- Performing the invoicing procedure and appropriately sending out invoices
- Coordination and assistance with invoice review and revision by partners and senior associates
- Keeping track of invoices and bill payments
- Assisting the finance and accounting departments as needed
Requirements
-
- Bachelor’s degree in Accounting or Finance
- Willingness to work extra hours as and when required
- Service orientation, high accountability, and thoroughness
- Ability to operate under pressure and fulfill deadlines
- Strong problem-solving abilities and a client-centric mindset
- Understanding of bookkeeping and accounting
- Proficient in Microsoft Office (particularly MS Excel)
- Fair command of both written and spoken English
- Able to begin work immediately
Benefits
-
- Benefits include variable bonus, annual company outing, overtime compensation, health insurance including dental, annual medical checkup and provident fund contribution.
We also welcome new graduates who possess knowledge in bookkeeping and accounting to join our growing team.
หน้าที่และความรับผิดชอบ
-
- จัดเตรียมใบแจ้งหนี้ตามมาตรฐานของบริษัท
- ดูแลการเรียกเก็บเงินของแผนกต่างๆ ให้ถูกต้อง และชัดเจน
- จัดทำใบแจ้งหนี้ตามขั้นตอน และส่งออกใบแจ้งหนี้อย่างเหมาะสม
- ประสานงาน และช่วยเหลือในการตรวจสอบ และแก้ไขใบแจ้งหนี้จาก partners และ senior associates
- ติดตามสถานะของใบแจ้งหนี้ และการจ่ายบิล
- ช่วยเหลือฝ่ายการเงิน และฝ่ายบัญชีตามความเหมาะสม
คุณสมบัติ
-
- วุฒิปริญญาตรีสาขาบัญชีหรือการเงิน
- สามารถทำงานนอกเวลาได้เมื่อจำเป็น
- มีใจบริการ มีความรับผิดชอบสูง และมีความละเอียดรอบคอบ
- สามารถทำงานภายใต้ความกดดัน และตามกำหนดเวลาได้
- สามารถแก้ไขปัญหาได้ดี และมีความคิดที่เน้นลูกค้าเป็นสำคัญ
- มีความรู้ด้านบัญชี และการทำบัญชี
- สามารถใช้ Microsoft Office ได้เป็นอย่างดี (โดยเฉพาะ MS Excel)
- สามารถเขียน และพูดภาษาอังกฤษได้ในระดับปานกลาง
- สามารถเริ่มงานได้ทันที
สวัสดิการ
-
- โบนัสประจำปี, ท่องเที่ยวประจำปี, ค่าล่วงเวลา, ประกันสุขภาพรวมถึงทันตกรรม, การตรวจสุขภาพประจำปี และเงินสมทบกองทุน
นอกจากนี้เรายังยินดีต้อนรับนักศึกษาจบใหม่ที่มีความรู้ด้านการทำบัญชี และการบัญชีเพื่อเข้าร่วมทีมที่กำลังเติบโตของเรา
Location
This position is based at our office in the new Vivre Langsuan building located along Soi Langsuan. https://goo.gl/maps/etvMwGs34Dj459J58
Kudun and Partners is constantly expanding to meet our clients needs. We want to attract and champion the best legal talent in Thailand. Is this you? Please email your resume and transcript to recruitment@kap.co.th
Thank you.
Posted on January 22, 2024